Close search

Том Джоунс и безкомпромисната страст към уискито

Том Джоунс и безкомпромисната страст към уискито С безкомпромисна си страст и познания за изисканите напитки и над 20 години опит, Том Джоунс е отдал живота си на промотирането на уиски номер едно в света Johnnie Walker Photo credit sticker 2f081510d9ec8c4cb73e1aeb055b0235c8dcc21f20ef27de7a1a88dadc771583

Том Джоунс, глобален посланик на Johnnie Walker и John Walker & Sons, в специално интервю за Bulevard.bg.

С безкомпромисна си страст и познания за изисканите напитки и над 20 години опит, Том Джоунс е отдал живота си на промотирането на уиски номер едно в света Johnnie Walker

Той е и горд глобален посланик на John Walker & Sons, луксозната колекция на Johnnie Walker. Том е енциклопедичен познавач на скоча – авторитетен глас в подкрепа на уискита на John Walker и традициите на марката в блендирането. 

Предишните позиции, които е заемал, включват мениджър по развитието на марките в Diageo, където участва в създаването и провеждането на престижни събития като Classic Malt Cruise, Brit Awards и Johnnie Walker Golf Championship в Гленийгълс.

Том започва кариерата си в алкохолната индустрия преди повече от 20 години, заемайки различни мениджърски позиции в хотелиерския и ресторантьорски бизнес. 

Г-н Джоунс, кои нови продукти представихте на "Уиски Фест София 2014", който се проведе в София от 31 октомври до 2 ноември?

- Представих Talisker Storm, Cardhu Gold Reserve и Mortlach Rare Old. 

Talisker Storm e новото буйно изражение на Talisker, но още по-наситено и опушено, с още повече морски нотки, меко балансирано, с гореща сладост. 

Cardhu Gold Reserve е изключително уиски, с копринения мек характер на Cardhu, но с по-дълбоки и богати вкусове на опечена ябълка, градински плодове и торф. 

Ако Cardhu e красавицата, то Mortlach Rare Old е звярът. Неслучайно го наричат "звяра на Дъфтаун" – то е сурово уиски, с алкохолно съдържание от точно 43,4% и крие много тайни, една от които е, че е дестилирано точно 2,81 пъти. 

И трите уискита ще се предлагат в България до няколко седмици.

Вие сте посланик на Johnnie Walker и John Walker & Sons. Какви качества са нужни за да се придобие тази престижна титла?

- Той трябва да притежава знания за уиски индустрията, да има отлични презентационни и комуникационни умения, и накрая, но не на последно място, трябва да е готов да пътува постоянно.

- Какво всъщност прави един посланик?

- Един посланик има за основна задача да обучава както крайни потребители и консуматори, така и бармани, като им обяснява за продуктите, разказва историята на съответния бранд и прави всичко това по увлекателен и забавен начин.

Johnnie Walker е най-продаваното скоч уиски в света. Какво се крие зад този успех?

- На първо място, успехът се дължи на самия продукт – на богатите и дръзки вкусове на блендовете, както и на изключителната работа на нашите майстори-блендьори. 

Голямо значение има и отличителният дизайн на Johnnie Walker: Крачещият човек, който се превърна в символ на прогреса, квадратната бутилка и лесно разпознаваемият наклонен етикет. 

Всъщност, това, което изстреля бранда на върха, е фактът, че Johnnie Walker се наложи като символ на личния прогрес – нещо, което мотивира и вдъхновява хората по цял свят. 

Johnnie Walker е почти на 200 години и все още продължава да крачи, винаги устремен напред и стремящ се към прогрес.

Какво различава скоч уискито от всички други уискита?

- Краткият отговор е това, че е направено в Шотландия. Това разбира се има значение за вкуса на уискито. Вкусът е различен в зависимост дори от това в кой район се произвежда уискито, от коя река се взима водата, какъв торф се използва. 

За да може едно уиски да се казва "скоч уиски", по закон то трябва да е отлежало в бъчви поне 3 години и да е дестилирано 2 пъти. Това означава, че ако пиете блендирано скоч уиски, може да сте сигурни, че то е поне двойно дестилирано и най-младото уиски в бленда му е поне 3 годишно.

По какво можете да разпознаете едно хубаво уиски?

- Най-лесно се разпознава по етикета на бутилката. На него някъде трябва да пише Johnnie Walker.

Кой е любимият ви лейбъл на Johnnie Walker?

- Johnnie Walker Blue Label, разбира се. Това е уиски, което създава върховни моменти. Johnnie Walker Blue Label e бленд от най-редките уискита – само една от 10000 бъчви е достатъчно добра и достойна да се използва за това уиски.

Как предпочитате да пиете скоч?

- Предпочитам да пия скоч с приятели, никога сам.

Имате ли любим уиски коктейл?

- Да, любимият ми коктейл е Johnnie Ginger. Много е лесен за приготвяне, дори в домашни условия. 

Наливате 50 мл Johnnie Walker Red Label във висока чаша, после 100 мл джинджифилова бира или джинджифилов ейл, добавяте големи бучки лед и изстискано парче лайм за цитрусов привкус... и готово!

In vino veritas, популярният латински израз – как би звучал за шотландско уиски?

- (с шотландски акцент) Истината ли искаш? О, човече, няма да можеш да понесеш истината!

Автор: Бисер Костадинов, bulevard.bg

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност